סיפורי טיסה מפחידים – אגדות אורבניות או אמת?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

למרות האהבה הגדולה של ישראלים לטיסות, עדיין יש בינינו מספר לא מבוטל של אנשים שבמקרה הטוב, מנסים להימנע מהטיסות כשיש אפשרות אחרת ובמקרה הרע, לא מוכנים לעלות לטיסה בשום אופן, גם כאשר מדובר בעניין של חיים ומוות. לרוב, הפחד מהטיסות מבוסס על תחושה אינסטינקטיבית ודי מובנת, יש להגיד, של חוסר שליטה, אולם בין הסובלים מפוביית טיסה יש גם את אלה שלוקחים את הפחדים שלהם לקצה הלא רציונלי בעליל ומאמינים כי טיסה מזמנת תופעות מסטיות ועל טבעיות.

רבים מהסרטים וסדרות הטלוויזיה (הדוגמה האחרונה היא סדרת “מניפסט” המפורסמת) מבוססות על רעיון זה וכך גם סיפורי קונספירציות על טיסות ומטוסים אלה ואחרים אשר מפורסמים לעיתים קרובות בצהובונים או מופיעים בעמודים מפוקפקים ברשות חברתיות. בדרך כלל, סיפורים אלה לא ניתנים להוכחה, אך ישנם אנשים שמוכנים להאמין בהם גם ללא הצגת עדים או ראיות.

לפניכם – שלושה נראטיבים לסיפורי “צ’יזבטים” פופולאריים ומאוד מפחידים על תעופה אשר יכולים לגרום לכל אחד מאתנו לפתח או לחזק חרדות טיסה. השאלה היא, האם הם האירועים האלה קרו באמת או שמדובר בהמצאה מוחלטת? יצאנו לבדוק, והנה התשובות – לפניכם.

סיפורים על מוזיאוני תעופה רדופים

ישנם סיפורים רבים על מטוסים פרטיים ומסחריים, שלאחר מות של אחד הנוסעים, החלו לקרות בהם תופעות מסטיות מוזרות, כמו הופעות דמויות או רעשים מוזרים.

על בסיס אמונה זאת, התחילו להתגלגל שמועות כי מוזיאונים של מטוסים ישנים מלאים ברוחות רפאים אשר מופיעים בלילה. סיפורים על מוזיאוני תעופה רדופים קיימים בכל רחבי העולם, אך מסתבר שהם פופולאריים במיוחד דווקא בארצות הברית. כך למשל, אחת האגדות האורבניות העתיקות ביותר מספרת כי ישנם רוחות רפאים במוזיאון הלאומי של חיל האוויר ע”ש רייט פטרסון, שבו מוצגים מטוסים רבים שהשתתפו במלחמת העולם השנייה.

על פי שמועות, המבקרים חוו במהלך הביקור במוזיאון זה תופעות על טבעיות, כמו חזיונות של דמויות שנראו כמו טייסים מתקופת מלחמת העולם השנייה. הסיפורים המוזרים על המתרחש במוזיאון הוצגו במספר תכניות טלוויזיה, שם נטען כי ישנם הקלטות של קולות מוזרים  וצילומים של דמויות החיילים. יותר מכך, בתוכנית מסוימת טענו העדים כי הצליחו לשוחח עם דמויות אלה.

אולם, הנהלת המוזיאון מכחישה בתוקף את האמינות של השמועות. על פיה, לא קיימות ראיות שתומכות בתיאוריות קונספירציה אלה. למעשה, ברשות ההנהלה, אין שום דיווח או תיעוד כלשהו אשר יכולים להוכיח את אמיתות הדבר. יחד עם זאת, צוות המוזיאון דווקא מרוצים מחשיפתו הנרחבת, משום שהיא תורמת לפרסום של המקום בקרב הצעירים וליחסי הציבור שלו.

היעלמות מטוס

סיפור על טיסת  Pan Am 914

זה סיפור מומצא לחלוטין שפורסם לראשונה בצהובון ידוע המתמחה בפייק ניוז. באחת הכתבות סופר על מטוס שהמריא מניו יורק בשנת 1955 בדרך לפלורידה, אולם נעלם בדרך והופיע שוב תחת שמי וונצואלה לאחר שלושים שנים, כאשר כל הנוסעים וצוות המטוס לא הזדקנו כלל ונראו בדיוק כפי שהיו כאשר המטוס המריא.

הסיפור החל להתגלגל לראשונה בשנות השישים בתור אגדה אורבנית, אך זכה לפופולאריות שיא בעידן של רשתות חברתיות אשר גרמו לרבים להאמין בו ותרמו לחשיפתו הרחבה. הפופולאריות של סיפור זה כל כך גדולה, שאין זה פלא כי הוא מזכיר באופן די מדויק את העלילה של הסדרה הפופולארית “מניפסט” אשר ירדה מהמסכים לאחרונה, לאחר ארבע עונות.

טיסת סנטיאגו 513 מסתורית

עוד סיפור שאולי יישמע לכם מוכר מתאר את המתרחש במטוס שיצא לגרמניה בשנת 1954 בדרך לברזיל ועקבותיו נעלמו כאשר טס מעל האוקיינוס האטלנטי. ממש כמו בעלילה של הסיפור הקודם, המטוס הופיע שוב, בשנת 1989, אך בניגוד אליו, המטוסים דווקא הזדקנו. מאוד הזדקנו. למעשה, המטוס היה מלא בשלדים של הנוסעים והצוות וללא רמזים למה שהיה עלול לגרום למצב זה להתרחש.

כפי שבטח כבר ניחשתם, גם הסיפור הזה פורסם באותו צהובון ידוע לשמצה, בתור ניסיון לחזר את ההצלחה של הסיפור הקודם. מן הסתם, גם הפעם מדובר בסיפור מומצא מוחלט, הרי שמטוס זה לעולם לא היה קיים, וגם אם היה קיים, לא היה מסוגל לבצע מסלול זה בטיסה ישירה (10,000 קילומטרים שבין מגרמניה לברזיל). נציין כי העלילה של סיפור זה הופיעה באחד הפרקים של תכנית טלוויזיה פופולארית בשם “אזור הדמדומים”.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.