ענפי ספורט אווירי מוזרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

העולם עטור באנשים המנסים לשבור שיאים שונים ומשונים בכל מיני תחומים ביבשה ובמים, אך גם על השמיים לא פסח האדם ולאורך ההיסטוריה ניתן לראות פעלולים, המצאות ותחרויות העוסקות בענפי ספורט אוויריים.

מאנשים המהלכים על כנפי מטוס בעודו נוסק במרוצתו ועד לאלו הנושאים על גבם תאי סילון, עולם התעופה מלא באנשים נועזים אשר פועלים לשבור שיאים אוויריים אבל במשימות מוזרות שלא ניתן כל-כך לעלות על הדעת. לפניכם נציג את מצעד ענפי הספורט האווירי בצורתו המוזרה יותר.

הליכה על כנפי מטוס

קיים ויכוח מתמשך בענף התעופה האם “הליכה על כנפי מטוס” נחשב כספורט אווירי. בין אם הוא כן ואם אם לאו, אנשים רבים ניסו ומנסים עד היום לשבור שיאים בנושא זה. אבל דווקא המשימה הזו מקורה בראשית ימי התעופה, אי שם בשנות ה – 20 וה – 30 של המאה הקודמת. קרקסים מעופפים סיירו להם ברחבי כפרים בכל העולם והדהימו את ההמונים שבאו לראותם עם תרגילי אוויר מהפנטים. תרגילי אקרובטיקה מסוכנים על כנפי מטוסים נעים משולבים עם כושר ויכולת אומנותית מרהיבה. ספורט אווירי זה אומנם דעך עם השנים אך לא נעלם כלל ויש כיום עדיין קבוצות וקהילות של חובבנים הממשיכים את מסורת ה”הליכה על כנפי מטוסים”.

טיסה עם אשכולות של בלונים

כולם מכירים את הסרט “למעלה” של דיסני המראה בית קשור לאשכולות של בלוני הליום בעודו עולה ומרחף באוויר. נחשו מה? זהו לא רק סרט. אבל התחום התעופה, הרעיון הוא להכניס את עצמך לתחום מעין כלי טיס, לרתום אליו אגודה מכובדת של בלונים מלאים בהליום ולעלות לאוויר. השליטה בכלי הטיס תלויה במספר גורמים כמו רוח ו…. פיצוץ של בלונים תוך כדי ריחוף. האדם הנמצא בפנים מצויד ברובה אוויר והוא מחליט מתי ואת מי לפוצץ על מנת להנמיך גובה ולנחות, בסופו של דבר בשלום. אל תנסו את זה בבית.

המראה קצרה ונחיתה אנכית

ידוע לכולם כי פעולות ההמראה והנחיתה דורשות מסלולים רחבים וארוכים בגלל המהירות שבה מגיע כלי הטיס אל המסלול בין אם הוא מטוס פרטי או מטוס מסחרי גדול מימדים. אבל, ישנם מטוסים, בעיקר מטוסים פרטיים קטנים, אשר נבנו מראש מתוך מחשבה שיכולו להמריא בצורה הקצרה ביותר וינחתו כמה שיותר קרוב מבלי לייצור מסלול נחיתה ארוך. הביצועים של כלי התעופה הללו מאפשרים להם לנחות ולהמריא מתוך שדות תעופה נידחים וקטנים, ספינות צבאיות ומסחריות ואפילו בתוך חלקות אדמה שאינן מתאימות למטוסים.

באלסקה תחום זה מוכר היטב ואנשים רבים באזור זה של העולם לקחו את המשימה והפכו אותה לספורט אווירי. טייסים לוקחים כלי טיס ומשנים את הרכבו הפנימי והחיצוני כך שיוכל לעמוד בפני הדרישות של המסלולים הקצרים ביותר בשדות התעופה אשר נמצאים באיים השונים באלסקה. לתחום זה אין ליגה ייחודית משלו, אבל מעגל האנשים המתמחה המשימות אלו ממשיך שכלל ולהמציא חידושים לכלי הטיס.

מטוסים בשלט רחוק

איפה נמצא האיזון שבין משחקי מחשב לבין קרבות אוויריים של כלי טייס? במטוסים הנשלטים מרחוק! אם אתם חולמים לראות קרב אווירי של מטוסים זהו המקום בשבילכם – אנשים רבים קונים או בונים בעצמם דגמי מטוסים קטנים אשר נשלטים בתדרי רדיו והם מתחרים זה בזה במגוון רחב של אפשרויות.

לתחום זה יש ליגה וחוקים עם מתחרים מכל רחבי העולם, בדיוק כמו מרוצי מכוניות. אבל, לספורט אווירי זה יש יעדים שונים כמו לדוגמא; גזירת סרט הנמצא בזנב המטוס בעודו באוויר או קרב הפלת מטוס ממשי על ידי דחיפות ועוד.

הטלת פצצות קמח

זה אולי אחד הדברים היותר מוזרים שאנשים עושים עם המטוסים שלהם אבל, זוהי הגרסה הפחות אינטנסיבית עבור מלחמות מטוסים. הפעילות העיקרית של תחום זה היא הפלת פצצת קמח (שק מלא בקמח) קרוב ככל שניתן אל המטרה תוך כדי תעופה נמוכה מאוד מבלי לגעת בקרקע. המעורבות של הקמח הופכת את המשימה הזו להומוריסטית במיוחד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.