חם בקיץ. חם.
בעקבות מספר תקריות של טייסים בחודשיים האחרונים החלטנו שאת הקיץ הזה אנחנו פותחים בקול תרועה רמה של טיסה בטוחה.
בטיחות, בטיחות, בטיחות!
החום משפיע על כולנו – רמת הריכוז יורדת, רמת העייפות עולה, ורמת הדריכות בנסיגה…
כל שבוע, נעלה טיפ בטיחות, במטרה לשפר רמת טיסה בטוחה עבור כולנו.
אתה – אל תהיה הטייס הבא שמתעייף בזמן טיסה במטוס.
כשטסים במטוס שני טייסים, ומבצעים חילוף בניהם על הקרקע (כמובן), חובה לדומם מנוע, להחזיר מטוס לחניה בליין, לבצע בד”ח מסודר, והכל לפני ביצוע החילוף.
כל טיסה במטוס היא טיסה בפני עצמה, אשר חייבת להתחיל ולהסתיים בליין המטוסים כאשר המנוע כבוי.
בואו נעבור את הקיץ בשלום!
שאלות ותשובות
חום עלול להוריד ריכוז, להגביר עייפות ולפגוע בערנות, מה שמעלה סיכון לטעויות.
בקיץ הגוף מתמודד עם עומס חום, מה שמקשה על שמירה על ריכוז ותגובה מהירה.
עייפות מפחיתה יכולת קבלת החלטות וגורמת לפספוס נהלים חשובים.
נהלים יוצרים סדר וודאות, ומקטינים סיכוי לטעויות גם בתנאים מאתגרים.
כל טיסה מתחילה בתנאים שונים ודורשת בדיקות והיערכות מחדש.
כיבוי מנוע מפחית סיכונים בזמן תפעול, בדיקות והחלפת צוות.
לחץ זמן מגביר סיכון לשגיאות, ובדיקות נועדו למנוע מצבים מסוכנים.
תפעול נכון לפני ההמראה יוצר בסיס בטוח להמשך הטיסה.
שגרה עלולה לגרום לזלזול, בעוד שדריכות שומרת על בטיחות.
תזכורות קבועות מחזקות הרגלים נכונים ומשפרות התנהלות באוויר.



