שדה תעופה עתידני – מרעיון לביצוע בשטח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

בימים אלו מתחילים להיבנות שדות תעופה וטרמינלים חדשים. בנייה זו אמורה לענות על העומס ההולך וגובר בשדות התעופה. שדות תעופה ומדינות כיום מבינות שכמות הנוסעים העוברים בשדות התעופה הקיימים רק תלך ותגדל עם השנים. הסיבות המרכזיות לכך נובעות מתהליכי הוזלה משמעותית בטיסות, זמינות וגלובליזציה.


אך, כל הסיבות הללו לא משפיעות רק על כמות הנוסעים, אלא גם על הציפיות של נוסעים ועוברים בשדה התעופה ועל חוויית הטיסה והניהול של שדה התעופה. לכן, בשדות התעופה החדשים שהולכים להיבנות, מעבר להוספת טכנולוגיה חדישה כמו מטוסים חד-מנועיים או מטוסים דו-מנועיים חדישים, כבר חושבים על דגשים וקווים מנחים דרכם יהיה ניתן לשדרג לחלוטין את חווית הטיסה, השהות והעבודה בשדה התעופה.


שדות תעופה עתידניים


לחץ בשדה התעופה


טיסות שאינן טיסות פרטיות יכולות להיות חוויה מלחיצה במיוחד. הצורך לעמוד בזמנים, לוודא שלא שכחת כלום ולהתנייד במקום גדול מאוד ובמקרים רבים גם זר לחלוטין מכניסה אנשים למצבי לחץ באופן קבוע. אמנם, צוות שדה התעופה כבר רגיל להתמודד עם הלחץ של הנוסעים, אך בתכנון שדות תעופה חדשים כבר מנסים למצוא דרכים לצמצם את התופעה ולהפוך את השהות והמעבר בטרמינלים לחוויה נעימה ומרגיעה יותר.


אחד היישומים היותר מעניינים שמצאו לזה בתכנון טרמינלים חדשים כיום, הוא הגדלת פינות נוי וחצרות פנימיות בשדות תעופה. הנוכחות של צמחיה ירוקה והיכולת לצאת לאוויר הפתוח (לא להישאר בבניין למשך שעות ארוכות) מוכחת כדרך להורדת רמות של סטרס ולהרגעה מיידית של הגוף. מעבר לנוי ואופנה, זאת אחת הסיבות המרכזיות שכבר היום בונים יותר ויותר חצרות ריענון בשדות תעופה.


תחבורה לנוסעים


עם הגדלת כמות הנוסעים, אחד הדברים החשובים שעל המתכננים לקחת בחשבון היא תחבורה. לרוב, שדות תעופה ממוקמים מספיק קרוב לעיר גדולה ומרכזית על-מנת שיהיה ניתן להגיע אליה בתחבורה ציבורית, אך הדרכים לא תמיד מספיק יעילות. עובדה זו יוצרת פעמים רבות פקקים רציניים בתוך כבישי שדות התעופה ומסביבם מה שיכול לשבש את לוחות הזמנים באופן רציני. זוהי פגיעה משמעותית בתפקודו היומיומי של שדה התעופה ועל כן, לוקחים בעיה זו ברצינות רבה.


הפתרון שהוצע לבעיה בפרויקטים שונים לאחרונה הוא תכנון של מערכת לתחבורה ציבורית המשלבת רכבת, רכבת תחתית ואוטובוסים בעלי נקודות רבות של חיבור שמציעות הגעה יעילה ומהירה לקהל רב ליעדים פופולריים נבחרים. המחשבה של עיצוב מערכת תחבורתית ייחודית לשדה התעופה תעזור לתאם בין צורות התחבורה השונות מה שייעל בכמה רמות את התחלופה וייתר את הצורך בתנועה ברכבים פרטיים. התקווה היא שפתרון זה יוריד את הפקקים והעומס התחבורתי הרב סביב שדה התעופה.


פינות צמחיה בשדה תעופה


ייעול מעבר מטוסים בשדה התעופה


עוד אחת מן החוויות היותר מתסכלות בשדה התעופה – הן בשביל צוותי האוויר והעובדים בכללי והן בשביל הנוסעים היא עיכובים ודחיות של טיסות. נוסעים רבים לא מודעים לגורמים המשפיעים על דיוק הזמן של טיסה בין אם העיכוב נגרם בשדה התעופה המקורי ממנו יצאה הטיסה ובין אם בשדה התעופה המארח אצלו היא נחתה. לאחר הוספת טכנולוגיות כמו צ’ק אין מוקדם ומסלולים מהירים, בראייה אל העתיד, מעצבי שדות התעופה מנסים לייעל את תהליך הטיסה מצידו של שדה התעופה כדי למנוע עיכובים ודחיות כמה שאפשר.


המחשבה כעת היא ליצור לאותו צי מטוסים בשדה התעופה מערכת תחבורתית פנים טרמינלית רחבה יותר שתוכל לסייע למטוסים להגיע לנקודות איסוף ופריקת נוסעים ולמסלולי המראה בצורה יעילה ומהירה. הצורה ליישם את הפתרון הזה בשדות תעופה חדשים ברחבי העולם, היא הוספת שערים רבים יותר להעלאת והורדת נוסעים וחיבורים נרחבים בין טרמינלים, מה שבתקווה יקל על העומס התחבורתי גם בחלקים הפנימיים של שדות התעופה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.