שדות התעופה של העתיד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

ההתפתחויות הטכנולוגיות בעשורים האחרונים, בעיקר בתחומי התחבורה והתקשורת, הפכו את העולם לכפר גלובלי קטן ואת עולם התעופה הפך לבעל תפקיד מרכזי. הירידה החדה במחירי כרטיסי הטיסה והתחזקות חברות הלואו־קוסט הובילו לכך שמספר הנוסעים העולמי זינק בעשור האחרון בשיעור של 66% הוא צפוי לצמוח בכ־90% נוספים עד לשנת  2036.


הגידול בהיקף הטיסות ובכמות הנוסעים מחייב את ענף התעופה העולמי להיערך בהתאם על ידי הוספת צי מטוסים, העלאת מצבות כוח האדם של צוותי אוויר וקרקע, הרחבת שדות תעופה קיימים על ידי הוספת מסלולים, זרועות ורחבות חנייה למטוסים גדולים או קטנים, כמו גם הקמת שדות תעופה נוספים שיתמודדו עם עומס הנוסעים ויאפשרו תוספת של מאות אלפי, אם לא יותר, טיסות בשנה.


הגדלת הקיבולת של שדות התעופה תשפיע גם על התעופה הפרטית – תוספת רחבות חנייה ומסלולים יאפשרו להגדיל את זמן החנייה בשטח האווירי, ירחיבו את חלונות הזמן לנחיתות והמראות של טיסות פרטיות לציבור הרחב ובמיוחד טיסות מנהלים ויצמצמו עיכובים.


שדות תעופה של העתיד


שדרוגים מרקיעי שחקים בשדות תעופה


כיום, ביקור בשדות התעופה ברחבי העולם יכול לעיתים להיות חוויה לא כל כך נעימה, זאת עקב זמני ההמתנה הארוכים, התורים, העיכובים, אינספור הבדיקות הביטחוניות ואיסוף כבודה ליד מסועים מיושנים. בעתיד הלא רחוק כל החוויה הזו תשתנה – שדות תעופה יהפכו לדיגיטליים, המעבר בדלפקי ביקורת הגבולות תהיה מהירה ונוחה ללא כל מעורבות של גורם אנושי, מערכת לסריקת הפנים תחסוך מאתנו את הצורך בהחתמת הדרכון, רובוטים יאספו מאתנו את המזוודות, טביעת אצבע תחליף את הצורך בכרטיס טיסה, באמצעות אפליקציה נוכל לדעת בכל זמן היכן בדיוק נמצאת המזוודה שלנו, ואת זמן ההמתנה לעלייה לטיסה נעביר במתחמים מפוארים שנראים יותר כמו קניונים מאשר טרמינל.


יישום עכשיווי של ראייה עתידית


כיום כבר ישנם שדות תעופה, בעיקר ביבשת אסיה, אשר מיישמים חלק מהטכנולוגיה הזו. בשדה התעופה “צ’אנגי” שבסינגפור הושקה טכנולוגיה ביומטרית לסריקת הפנים של כל נוסע שעובר בשדה. גם בשדות התעופה באוסטרליה ודובאי החלו להשקיע ביישום טכנולוגיה ביומטרית לזיהוי הפנים.


גם השימוש ברובוטים החל בכמה מוקדים מרכזיים בשדות תעופה. בשדה התעופה “ינצ’יאון” אשר בסיאול, הרובוטים ממלאים משימות לוגיסטיות כמו ניקיון השדה ונשיאת מטען. גם בטרמינל החדש של  “צ’אנגי” יש מנקה רובוטית שלובשת מדים מיוחדים. גם בשדה התעופה “נריטה” שבטוקיו יש כבר שימוש ראשוני ברובוטים המספקים מידע אודות לוחות הזמנים של הטיסות וזמני היציאה של אוטובוסים מהשדה אל העיר ובחזרה.


שדרוגים בשדות תעופה


בחלק משדות התעופה, למשל סכיפהול שבאמסטרדם, הית’רו שבלונדון וגם בכמה שדות תעופה באוסטרליה ובהונג קונג הנוסעים יכולים להדפיס את התגיות שמדביקים על המזוודות ולשלוח אותן עצמאית אל המסוע, אשר מוביל אותן ישירות למטוס.


אומנם ייקח עוד זמן עד שכל השינויים הטכנולוגים ייושמו בכל שדות התעופה הגדולים בעולם, אבל העתיד  כבר עושה צ’ק אין ועומד בפתח וגם בשדה התעופה בן גוריון בישראל אנו נראה בעתיד הלא רחוק יישום של חלק לא מבוטל מהטכנולוגיה הזו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.