תאונות במטוסים פרטיים – שדרוג בטיחות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

תאונות אוויריות אינם זרות בעולם התעופה אבל גם אינן מתרחשות לעיתים קרובות ובכל פעם שמתרחשת תאונה אווירית זו או אחרת בגלל מגוון רחב של סיבות – נערכים תחקירים ארוכי טווח על מנת שאירועים אלו לא ישנו שוב.

ב – 19 בספטמבר, 2008 התרסק מטוסו הפרטי של המוזיקאי טראוויס ברקר, ה-Learjet 60, במהלך ההמראה של שדה התעופה בקולומביה, דרום קרוליינה. בהתרסקות זו נהרגו 4 מתוך 6 האנשים שהיו על המטוס כולל 2 הטייסים. טראוויס ברקר וחברו שרדו את התאונה הזו אך יצאו עם כוויות ופציעות קשות.

ההתרסקות של המטוס הפרטי הזה בדרום קרוליינה עוררה דאגות רבות לגבי בטיחות תעופה פרטית ושינתה את האופן שבו בעלי חברות טיסה פרטיות ניגשים לבטיחות הטיסה.

מכון בדק למטוס פרטי

כיצד התרחשה תאונת המטוס?

התאונה התרחשה בזמן התראת המטוס בשעה 23:53. בעת שהמטוס צבר תאוצה נשמע רעש חזק בתוך המטוס. את הרעש שמעו האנשים שהיו בתוך המטוס, טראוויס ברקר וחבריו שהיו בדרך להופעה. לאחר ההתרעה על הרעש, הודיעו על כך הטייסים למגדל הפיקוח והבקרים שהיו במגדל אכן הודיעו כי הם רואים ניצוצות מן המטוס. צוות הטייסים החליט להפסיק את הטיסה מחשש שהרעש שנשמע קרה בגלל צמיג שהתפוצץ וגרם לנזק.

אבל, זה היה כבר מאוחר מידי, המטוס שהחל את המראתו, כבר עבר את מהירות V1 וחרג מן המסלול. כתוצאה מחריגה זו התנגש המטוס באנטנות שהיו באזור ובגדר היקפית לפני שעלה בלהבות.

אבל, על פי חקירה של המועצה הלאומית לבטיחות בטיסה שנערכה לאחר ההתרסקות, נקבע כי המטוס לא הצליח לצבור תאוצה מספיק גבוהה והוא עקף את המסלול. הסיבה הסבירה של התאונה הייתה כישלונו של הטייס לשמור כראוי על מהירות המטוס במהלך ההמראה, מה שהוביל לחוסר יכולתו של להמריא כראוי. בנוסף, העלתה החקירה שהתפוצצות הצמיג אירעה עקב תחזוקה לקויה של מכון הבדק שבו טופל המטוס.

מטוסים פרטיים

מסקנות ולקחים בעקבות התרסקות מטוס פרטי

התרסקות מטוסו הפרטי של טראוויס ברקר הביאה לידי קריאת השכמה בחברות תעופה פרטיות בכל רחבי העולם ולא רק בארה”ב. ההתרסקות הזו הובילה לשינויים בנהלי הבטיחות עבור מטוסים פרטיים:

  • הכשרת צוות טיסה, בייחוד בתחום נוהלי המראה ונחיתה.
  • רמת תקשורת משופרת בין צוות הטייסים למגדל הפיקוח במטרה שכולם יקבלו את המידע בזמן.
  • תקנות בטיחות משופרות עבור טיסות פרטיות הכוללות בדיקות בטיחות ודרישות תחזוקה קפדניות יותר על ידי טכנאי מכון בדק.
  • שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לשיפור בטיחות כלי הטיס, כולל מערכות מתקדמות, תאורה וסימון מסלולים טובים יותר.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.