המטוס שלא צריך לנחות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

ישנם חידושים רבים בעולם התעופה בשנים האחרונות. ממטוסים גדולים יותר, אלו המסוגלים לטוס רחוק יותר, כאלו בעלי מערכות לאיתור ומעקב, ועד למטוסים עם קליטה סלולרית וקליטת אינטרנט. כל אלו הם צעדים קטנים אל עבר מה שכעת נראה כמו פריצת דרך מדהימה בעולם התעופה – מטוס שיכול לטוס מבלי לנחות במשך שבועות ואפילו חודשים.


המצב הנוכחי


בשלב זה אולי זה נראה תמוה שיש צורך בכלל במטוס שטס במשך זמן כל רב בשמי כדור הארץ. הסיבה שרובנו מעט ספקנים כתגובה ראשונית היא שאנו רגילים לחשוב על מטוסים ככלי לתחבורה. מטוסים כפי שאנו רואים אותם ביום יותר מסייעים לנו להעביר סחורה, שירותים ואיך לא, אנשים ממקום למקום ולכן הם חייבים לנחות במקום מסוים על מנת להביא תועלת ולהמשיך את התהליך.


המטוס שלא צריך לנחות


בנוסף לכך, עד עכשיו זה היה נראה מובן לגמרי שמטוסים צריכים לנחות ולבצע עצירה, לא רק על-מנת לתדלק אלא גם כדי שצוות האוויר יוכל לנוח ולחדש את המשאבים על המטוס. הסיבות הללו הם מה שגרם לתהליך זה להיות ארוך כל כך; היה צורך למצוא פתרונות רבים לבעיות רבות על מנת שיתאפשר.


עולם חדש של אפשרויות


אז מה בעצם מטוס כזה מועיל לנו? כדי להבין את התשובה לשאלה הזאת, צריך להבין שבשנים האחרונות עולם התעופה התחבר למהפכה הטכנולוגית (שידועה גם כמהפכת המידע) וחוקרים מכל רחבי העולם ניסו, בעזרתו, לפתור בעיות תקשורת ולגשר על פערים בין מדינות ועמים רבים. זה כבר לא עניין של צי מטוסים, מסחר ופנאי, המשימה שלקח על עצמו עולם התעופה הוא חיבור העולמות באופן המתאים לעידן החדש.


כמו שהוסבר לפי כן, היו מספר רכיבים שגרמו למטוס (שהוא בעצם סוג של רחפן או מל”ט) הראשון שמסוגל לטוס ללא עצירה למשך זמנים ארוכים במיוחד להתאפשר ולהתקיים כמו שהוא היום. המטוס משלב בתוכו טכנולוגיות של שימוש באנרגיה סולרית, ניווט עצמי ואוטומטי וטכנולוגיות מעקב מתקדמות.


כלי טיס ללא נחיתה


אנרגיה סולרית


כאמור, אחת הסיבות בגללם מטוסים עוצרים מלכתחילה הוא הצורך בדלק והחשש שייגמר. מעבר לתלות האדירה שזה יוצר, דלק נהיה מעמסה כלכלית, שלא לדבר על זיהום סביבתי וזהו אינו מידע חדש. אם חשבתם שדלק למכונית שלכם יקר, לכו לכל מכון בדק ותבינו שדלק מטוסים הוא הוצאה כלכלית אדירה ויוצר זיהום סביבתי מיותר. לכן בזכות הטכנולוגיה החדשה מבית נאס”א, שמאפשרת שימוש באנרגיה סולרית על מנת לטעון סוללה עוצמתית המניעה את המטוס, בעצם אין צורך שיהיה על הקרקע כמעט כלל.


מערכות ניווט ומעקב


אך, כל אלו לא היו מסתדרים לולא היו מתפתחות מערכות המאפשרות ניווט אוטומטי (או “טייס אוטומטי”) שיודעות להפעיל את מערכות הטיסה מרחוק ומערכות חדישות שבמעקב על המטוס ומיקומו ממרחק של אלפי קילומטרים כאחד משירותי מכון בדק או במגדל הפיקוח. בסופו של דבר, מערכות אלו הן מה שמאפשר למטוס לטוס לכל פרק זמן, כמעט ללא מגבלות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.