מקרי מסתורין בתעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

מפציץ גרעיני שנעלם, מטוס אבוד, נוסעים שפשוט התאדו ונעלמו מעל פני האדמה – אלו הם אינם חלקים מתוך תסריט של סרט אימה ופחד כי אם חלק מתוך מקרי אמת שהתרחשו בעולם התעופה במשך השנים וזכו בחלק מן ההתרחשויות לתיעוד מצולם. העבר בעולם התעופה גם הוא אפוף מסתורין בדיוק כמו כל אותם מקרים מוזרים הנשמעים ברחבי העולם.

התרסקות מטוס באוקיינוס


“אלוהים הוא מבטחי”


האירוע שקרה עדיין נחשב כאירוע מסתורי לחלוטין ואין תשובות ברורות לגביו. בשנת 1999 יצא מטוס בואינג 767 משדה התעופה בלוס אנג’לס אל קהיר שבמצרים. על גבי המטוס היו 217 אנשים כולל צוות המטוס והנוסעים. הטיסה החלה בסביבות השעה 1:20 לפנות בוקר ולאחר טיסה של כ – 30 דקות קיבלו פקחי הטיסה שבמגדל הפיקוח כי המטוס הגיע לגובהו הרצוי של 10,000 מטרים. מיד לאחר מכן החל הסיפור המסתורי כאשר המטוס החל לצנוח ישירות אל כיוון הקרקע במהירות עזה. במרחק של 3,000 קילומטרים המטוס נשבר, התפרק וצנח אל תוך מימיו של האוקיינוס האטלנטי. כל 217 האנשים שהיו על המטוס נספו. בהקלטות הקופסה השחורה שנמצאו נשמע לפתע קולו של אחד מן הטייסים כשהוא חוזר על המשפט “אלוהים הוא מבטחי”. עד היום לא ידוע האם היה זה ניסיון התאבדות המוני או אירוע טרוריסטי.


לטוס מעל משולש ברמודה


רוחות רפאים, היעלמויות מוזרות של כלי טיס ואפילו סימנים לחייזרים – משולש ברמודה מהווה כמקור מספר 1 עבור סיפורי מסתורין עבור כלל אוכלוסיית העולם. משולש זה, אשר זכה לקבל גם את השם “משולש השטן”, ממוקם בין מיאמי, פוארטו ריקו וברמודה והוא מכיל המון סיפורי התרסקויות והיעלמויות של מטוסים. אבל, הסיפור הגדול ביותר באזור זה שייך דווקא לצבא האמריקני. ב – 5 לדצמבר 1945, יצא לדרכו מטוס מפציץ כשעל גבו 14 אנשים. המטוס נכנס לאזור משולש ברמודה ומשם לא יצא, הקשר עימו נותק לגמרי ונעלם. בהמשך אותו היום, נשלחה טיסת איתור ולחילוץ עם 13 אנשים וגם היא נעלמה אל תוך נופיו האימתניים של משולש השטן. עד היום לא נמצאו שרידי המטוסים או כל עדות לגבי מה שאירע שם.


סיוט תעופתי לא צפוי ביוון


בשנת 2005 יצאה טיסת נוסעים על גבי מטוס בואינג 727 מקפריסין לפראג. הטיסה יצאה כרגיל אל מסלולה אך כאשר הגיע מעל לשמי יוון, הבחינו פקחי הטיסה היוונים כי המטוס נוטה מעט ממסלולו וניסו לייצור עם צוות הטייסים קשר. שום תשובה לא התקבלה ולאחר 19 קריאות ממגדל הפיקוח, הוזנקו 2 מטוסי F-16 שדאו משני צדדיו של המטוס. טייסי הקרב הבחינו שכיסא הטייס הראשי ריק והטייס עצמו מוטל על הרצפה ללא רוח חיים, כל מסיכות החמצן נשמטו מטה אך לא הייתה אף תזוזה מקהל הנוסעים, כלומר, כולם מתו. המטוס המשיך לטוס בטייס אוטומטי ללא כל אפשרות לניטרול מרחוק עד אשר נגמר הדלק. המטוס התרסק על צידו של הר ביוון. בדיקות לאחר ההתרסקות הראו כי מקרה כזה יכול להיגרם אך ורק אם לחץ האוויר יורד האופן דרסטי בתא הנוסעים ובכך גורם לאיבוד הכרה ואף מוות. אך, לא היה כל הסבר למה גרם במטוס זה ללחץ האוויר לרדת.

היעלמויות במשולש ברמודה


סיפורו של די. בי. קופר


שנת 1971 הייתה השנה שבה הרבה דברים בעולם התעופה השתנו וזאת אודות לאדם מאוד מסתורי בשם דן קופר הידוע יותר בשמו די. בי. קופר. במהלך טיסה מסחרית רגילה לחלוטין שנערכה בין אורגון לוושינגטון החליט קופר לחטוף את המטוס. לא רק שהוא קיבל 200,000$ כדמי כופר , שיחרר את כל הנוסעים, הוא גם הצליח לגרום לטייס לטוס לעבר מקסיקו בגובה נמוך מאוד כדי שיוכל לצנוח מן המטוס בבטחה. האיש מעולם לא אותר או נמצא אבל הוא גרם להמצאתו של מתקן בטיחותי על שמו של קופר המונע פתיחה של דלת מטוס בעודו בתעופה.


היעלמותו של מטוס איירבוס A330-200


טיסת אייר פראנס, שהייתה בדרכה מריו דה ז’נרו לפריז, נעלמה לחלוטין מעל האוקיינוס האטלנטי בשנת 2009. המטוס נעלם עם כל 228 הנוסעים והצוות שהיו על גביו. לחברת “אייר פראנס” לקח 6 שעות מייגעות להבין כי הטיסה פשוט נעלמה אל תוך החשיכה. סיפור המסתורין המשיך וגדל כאשר נמצאו שיירי המטוס ואיתם הקופסה השחורה. המידע הראה כי המטוס יצא מטייס אוטומטי כאשר נכנסו אל סופת רעמים. בשנת 2012 יצא הדו”ח הסופי של התרסקות המטוס אשר קבע כי קריסטלים מקרח נכנסו אל תוף גופי המנוע של כל הטייס וגרמו לכשל גם בטייס האוטומטי. אך, עד היום עולה שאלה מדוע ב”מטוס קצה” כדוגמת איירבוס A330-200 לא הראה שום סימנים או קריאות חריגות המעידות על סכנה לפני שאירעה התאונה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.