נשים אמריקאיות משנות את פני התעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

התעופה היא ענף הממשיך להתפתח כל הזמן. מאז שענף התעופה הוקם הוא נשלט בידי גברים ונשים לא היו מעורבות כלל. במהלך השנים האחרונות נשים רבות עמדו על זכותן לקחת חלק בענף זה ובזכות כמה מן הנשים האמריקאיות הללו כיום ישנם נשים בכל תפקיד בענף התעופה.

מרת’ה מקסלי

אישה פורצת דרך בתחום התעופה היא מרת’ה מקסלי. בגיל 18, מרתה הצטרפה לבית הספר לתעופה של חיל האוויר האמריקאי. לאחר שסיימה את לימודיה, היא שובצה ליחידה קרבית אשר שירתה בכוויית, מקום שהיה אסור לתעופה. בזכות זאת מרת’ה מקסלי הפכה להיות טייסת הקרב הראשונה.

נשים בענף התעופה

קתרין רייט

אישה נוספת משפיעה בתחום התעופה היא קתרין רייט. קתרין הינה אחותם הקטנה של וילבור והארווי רייט, הלא הם האחים רייט הידועים בתור משפיענים גדולים בעולם התעופה. כאשר סיימה ללמוד בקולג’, קתרין הצטרפה אל שני אחיה והפכה לדוברת שלהם. היא טסה איתם ברחבי העולם וליוותה אותם בכנסים השונים.

ג’קלין קוקרן

ג’קלין קוקרן החליטה שהיא רוצה לקבל רישיון טיס לאחר שטסה יחד עם חברה במטוס שלו. קוקרן אכן קיבלה רישיון טיס. בשנת 1939, בחודש ספטמבר, בתחילת מלחמת העולם השנייה, קוקרן פנתה אל אלינור רוזוולט, שהייתה אשתו של ראש ממשלת ארצות הברית דאז. ג’קלין פנתה אליה בבקשה להקים יחידה נשית בחיל האוויר. אלינור רוזוולט נענתה לבקשתה וג’קלין קוקרן פיקדה על טייסות חיל האוויר והייתה שותפה בשלל משימות בחיל. בעקבות המלחמה, ג’קלין הפכה לטייסת מרוצים ואף שברה כמה שיאים ובניהם – קוקרן היא האישה ראשונה ששברה את מחסום הקול במהירות של 1050 קמ”ש. היא המשיכה לשבור שיאים עד שבשנת 1964 שברה שיא שזיכה אותה להפוך לנשיאה הראשונה של הפדרציה בינלאומית לאווירונאוטיקה.

אמה ליליאן טוד

אמה ליליאן טוד, הייתה בין הנשים המשפיעות ביותר בשילוב נשים בעולם התעופה. ליליאן טוד הייתה יזמית. בשנת 1908, הציגה את דגם המטוס הראשון שיצרה. מי שצפתה בהצגתה הייתה אשתו של פוליטיקאי נחשב, שהחליטה לקחת את אמה ליליאן טוד תחת חסותה ולממן את בנייתו של המטוס האמיתי הראשון של היזמית. בשנת 1908 אמה החלה את תהליך בניית המטוס. במקביל לבנייתו, היא פתחה מועדון ראשון מסוגו, להכשרתם של נשים הרוצות להיות טייסות. לליליאן טוד עצמה לא היה רישיון טיסה אזרחי ולכן כאשר רצתה לנסות לטוס במטוסה החדש היא הגישה בקשה לקבלת רישיון טיס אך זאת נשללה. לכן, במקומה, הטיס את המטוס חברה הטוב. הטיסה התרחשה ב7/11 בשנת 1910. לאחר הצלחת מטוסה הראשון, אמה ליליאן טוד החלה לפתח עוד ועוד דגמים של מטוסים שאת כולם תרמה למדינת ניו יורק.

אזליה ווייט

אזליה וויט הינה האישה השחורה הראשונה שקיבלה רישיון טיס בארצות הברית. בשנת 1940, נשיא ארצות הברית דאז, פרנקלין רוזוולט, מאפשר שילוב של אנשים אפרו-אמריקאים בתפקידים שונים בחיילות האוויר של צבא ארצות הברית. בעלה של אזליה וויט היה טכנאי מטוסים בטייסת. באחד הביקורים של אשתו של הנשיא, הגברת הראשונה לינור רוזוולט, אזליה נכחה. בהשראתה של אלינור, וויט החליטה ללמוד ולקבל רישיון טיס וכך הפכה להיות האישה השחורה הראשונה שקיבלה רישיון טיס בארצות הברית. לאחר מלחמת העולם השנייה, וויט פתחה מועדון ובו הכשירה אנשים שחורים לקבלת רישיון טייס. בשנת 2018, אזליה וויט נכנסה להיכל התהילה של התעופה בטקסס.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.