פיתוח קריירה אווירית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

מחסור עולמי בטייסים מורגש היטב בעת האחרונה עם פתיחתם של השמיים לטיסות בלתי מוגבלות והקמתן של חברות תעופה חדשות אשר צצות כמו פטריות אחרי הגשם. הסטטיסטיקות מעידות על מחסור בטייסים העומד כעת בשיעור של 225 אלף טייסים ברמה עולמית. ישנו מצב של דרישה מוגברת לאנשי מקצוע הנמצאים בתחום התעופה ולא מדובר אך ורק על טייסים כי אם לגבי אנשי מקצוע מוסמכים אשר ידם נוגעת בכלי הטיס.


הכשרת כוח אדם בעולם התעופה נעשית על ידי בית ספר לטיסה אשר כולל בתוכו תחומים רבים החל מהסמכה לקבלת רישיון טיס אזרחי ועד פיתוח קריירה בתעופה במובן הרחב ביותר של הביטוי. תפקידם הבלעדי של בתי ספר לטיס הוא להכשיר את הצוערים שלהם לכל מצב אפשרי ונתון כאשר הם נמצאים בשמיים הפתוחים.


פיתוח קריירה אווירית


מקצועות בתחום התעופה


עולם התעופה גדול ביותר ומכיל בתוכו מאגר עצום של אפשרויות לפיתוח קריירה בעיקר כאשר מדובר על ראייה עתידית מבחינת מקצוע. המקצועות העיקריים העולם התעופה הם:


טייס


זהו אולי המקצוע הראשון שאנשים חושבים עליו בתחום התעופה והוא גם המבוקש ביותר. הלימודים הכרוכים בלימודי טייס מחייבים קבלת רישיון טיס, צבירת שעות טיסה, הכרה מעמיקה של כלי טיס שונים ועוד. יש לציין כי עבור סוגי כלי טיס שונים ישנן דרישות שונות לקבלת הרישיון. ישנו הבדל מובהק בין קבלת רישיון טיס עבור מטוס חד מנועי או מטוס דו מנועי לבין מטוסי נוסעים מסחריים גדולים.


טייס ניסוי


אספקט נוסף בעולם התעופה הוא טיסות ניסוי אשר מחייבות החזקה של רישיון טיס וצבירת שעות טיסה. טיסות ניסוי נערכות על ידי חברות חיצוניות המבקשות להעריך מערכות חדשניות במיוחד בתחום התעשייה הביטחונית.


טייס צילום


תחום זה של טיס מורחב מאחר ומדובר בטייסים העולים על כלי תעופה ומבצעים צילום אנכי. על מנת לבצע טיסת צילום יש צורך בקבלת רישיון טיסה מסחרי והכשרה מיוחדת להתמודדות על מיומנויות רבות מאחר וטיסות אלו אורכות שעות רבות ומצריכות רמת דיוק מירבית.


קריירה בעולם התעופה


הדרכת טיסה


אחד המקצועות בתחום הטיס הינו מדריך טיסה. זהו צעד המאפשר פיתוח קריירה בעולם התעופה מאחר ומדובר באנשי מקצוע מיומנים ביותר אשר עוברים הסמכה מחדש כדי להיות מדריכי טיסה. רישיון להדרכת טיסה מעניק את היכולת לטייסים להדריך לרישיון טיס פרטי במגוון של כלי תעופה.


מכונאי מטוסים


חלק מן התפקידים החשובים ביותר בתחום התעופה קשור ישירות לבטיחותם ותקינותם של כלי טיס. מכונאי מטוסים עובדים הכשרה ייחודית והסמכה ספציפית המעניק להם תעודת טכנאי בדק לכלי טיס. מכונאי מטוסים עובדים בצמוד אל מכוני הבדק ומכשירים את כלי הטיס לתעופה.


צוות קרקע ושירותי דיילות


גם בתחום זה ישנה אפשרות לקידום והתפתחות. צוות הקרקע אחראי על קבלת המטוס והנוסעים בצורה הטובה ביותר ואילו שירותי הדיילות הם הגורמים העיקריים להנאה מטיסה איכותית, רגועה ושלווה.


מעבר למקצועות הללו קיים עוד מגוון רב של אפשרויות כמו פקחי טיסה, אנשי ביטחון, טכנאי אווירונאוטיקה, מכונאים מוטסים ועוד. עולם התעופה גדול ורחב ובעל היצע גדול של מקצועות וככל שתתפתח הטכנולוגיה, כך גם יגיעו ויפותחו עוד כלים לקריירה תעופתית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.