תרומתן הענפה של נשים בתחום התעופה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אחת המחשבות הראשונות אשר צצות בראש כל אדם היא שעולם התעופה שייך ל”מועדון הגברים”. לאורך כל העשורים של המאה ה – 20 הוצגו פרסומות של חברות תעופה בינלאומיות עם דמויות גבריות בתפקידים ראשיים כטייסים ונשים כדיילות. אך, זמנים אלו השתנו לגמרי והמחלוקות הנוגעות בנושא המגדר הובאו לקדמת הבמה עם הכשרתן והכרתן של נשים כשוות לגברים.


תרומתן של נשים בעולם התעופה


קשיי מגדר בעולם עסקי


התחום העסקי של התעופה מעולם לא היה קל עבור נשים. תחום זה נחשב למסוכן ביותר במאה ה – 20 וחברות תעופה רבות העסיקו נשים כדיילות בלבד או נציגות שירות על מנת לקדם מכירות. התירוץ אשר עמד בלשון מנהלי החברות הללו בשלהי שנות ה – 20 של המאה הקודמת היה שאם נשים תוכלנה להטיס מטוסים, אזי מקצוע זה אינו קשה כלל או מסוכן.


התדמית העיקרית ששודרה החוצה לקהל היא שמעמדה של האישה הוא בייתי יותר וכרוך במשפחתיות. התנועה הפמיניסטית הביאה למהפכה גדולה בכל הנוגע לבעיות המגדר שעלו כאשר נשים יפות וצנועות הועסקו בתפקידים שוליים במטוסים ובשדות תעופה.


אומנם, גם כיום במאה ה – 21 נשים עדיין לא נמצאות במעמד שווה ערך לגברים, אך ההתקדמות מאוד מהירה לעומת המאה הקודמת. נשים מקבלות הזדמנויות רבות וניתן לראות יותר ויותר טייסות היושבות בתא הטייס ומועסקות על ידי חברות המתמחות בטיסות מסחריות, טיסות פרטיות והחידוש הגדול ביותר חל בתחום התעופה הצבאית עם כניסתן של טייסות קרב, נווטות, מכונאיות מוטסות ועוד.


קריירה אווירית לנשים


נשים בתעופה לאורך השנים


החל מהשלבים הראשונים של תחום התעופה הורגשה נוכחותן של נשים. בין אם מדובר בקת’רין רייט, אחותם של האחים רייט, אשר דאגה לעצב את עתיד התעופה ועודדה את אחיה, מימנה את הרעיון שלהם והביאה אותו לידי יישום. ריימונד לה רוש – האישה הראשונה אשר קיבלה רישיון טיס מוסמך ב – 1910 וכמובן, אמיליה ארהרט שערכה את הטיסה הידועה וחצתה את האוקיינוס האטלנטי ב – 1932. נשים רבות נותרו נסתרות בתחום גברי זה, אבל תרומת נשים בעולם התעופה נכבדת.


כיום, ניתן לראות כיצד יותר ויותר חברות תעופה בכל רחבי העולם יוצרים תכניות לימודים בעלי זכויות שוות לקבלתן של נשים בכל מיני תפקידי מפתח עבור נשים ולא רק כדיילות קרקע ואוויר. נשים פורצות דרך כמו בסי קולמן, שהייתה הטייסת האפרו-אמריקאית הראשונה, קייט מק’-וויליאמס אשר קיבלה רישיון טיסה מסחרי בגיל 26, סביהה גקצ’ן שעל שמה אף נקרא שדה התעופה באיסטנבול שבטורקיה – אלו ועוד נשים רבות הן הדמויות הנסתרות שעולות לגדולה ומפיחות נשמה ורוח של שיוויון אינטלקטואלי בין נשים לגברים.


העתיד, כיום, נראה מזהיר מאי פעם עבור נשים למרות הקשיים עם מגמה חיובית והכרה מעמיקה כי כוחן של נשים בעולם התעופה הוא גדול ובעל השפעה מסיבית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם
התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.

plane

אם הגעתם לפה,
סימן שאתם מעוניינים
בפרטים נוספים.

נשמח לשוחח אתכם, לענות על כל שאלה
ולעזור לכם להגשים את החלומות שלכם בעולם  התעופה. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.